نحوه برخورد طبیب سنتی با مراجعین باید چگونه باشد؟

688

من خدمتتون گفتم، کسی که در طب سنتی کار میکنه، وظیفه یک حکیم طب سنتی در درجه اول اینه که پیشگیری بکنه. یعنی پیشگیری بکنه که مردم بیمار نشن. حالا یکی به شما مراجعه کرد که بیمار شده بود، شما باید با ساده ترین و کم هزینه ترین راه بیماری این رو برطرف بکنید. اولین مورد برای افرادی که برای بیماری خاصی مراجعه میکنند اینه که طبیب طب سنتی یک شرح حال خوب از این بیمار بگیره. برای همین بعضی موقع ها که افراد به ما مراجعه میکنند،‌ما میگذاریم یک ربع - ۲۰ دقیقه طرف حرف بزنه. شرح حالشو میگه، بیماریش چجوری بوده. باید شما یک شرح حال کلی بگیرید، از لحاظ غذاهایی که میخوره،‌بیماریش چند وقته شروع شده،‌ علائم بیماریش چی بوده،‌طبع بیمار چیه،‌ مزاج بیمار چیه،‌چون همه اینها تاثیر گذاره. چون حتی گاهی اوقات بیمار ممکنه با پرهیزهای غذایی درمان بشه،‌شما حق ندارید به این حتی ساده ترین گیاه ها رو بهش بدبد. یک حکیم طب سنتی نمیتونه روانشناس نباشه. باید با مردم ارتباط برقرار بکنه. یعنی بعضی وقتی طرف میاد، من اصلا دارو بهش نمیدم، یعنی بهش میگم شما اصلا نیاز به دارو نداری. شما همین موارد رو رعایت بکن، از لحاظ روحی این شرایط رو برای خودت ایجاد بکن، غذاهات رو کنترل بکنی خوب میشی. بعد حالا کسی هم اگه نیاز داشت، اول با دارو های مفرده. پس اول یک شرح حال خوب میگیریم،‌مزاج بیمار دستمون میاد،‌بعد توصیه های غذایی: این غذاها رو بخو که موافق طبعته،‌این غذاها رو نخور که مخالف طبع شماست. بعد داروهای ساده و مفرد رو تجویز میکنیم. داروهایی رو که تجویز میکنیم هم زیر ۴۰ روز نیست، یادتون باشه. یعنی برای درمان زیر ۴۰ روز ما نداریم. حتما یک دوره ۴۰ روزه به بیمار ما میگیم، طرف رعایت کرد غذاشو،‌داروها رو استفاده کرد، بعد برمیگرده مجددا شرح حال میگیریم. اگه طرف رعایت کرده باشه، حدود ۵۰-۶۰ درصد یا حتی بیشتر، با همون توصیه های اولیه و داروهای خیلی ساده، بیماریش برطرف شده. اگه نیاز هم باشه،‌اینو معرفی میکنیم به همکار های خودمون. مثلا ممکنه نیاز داشته باشه به حجامت، به فست. چون ما کارمون این نیست. معرفی میکنیم به همکارامون که تو این زمینه کار میکنن که اگه فستی، حجامتی چیزی نیاز داشته باشه، بتونن اونجا در خدمتش باشن. یا حتی مثلا با ماساژ درمانی. مواردی که ماساژ نیاز باشه،‌ما معرفی میکنیم به همکارامون که تو این زمینه بهمون کمک بکنند.

GOTO_TOP

تماس با ما

راه های ارتباطی با ما:

شماره مشاوره :

09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۰ و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱

(پاسخگویی مشاوره فقط در ساعات 9 الی 15 هر روز (بجز ایام تعطیل))

شماره ثبت سفارش و ثبت نام در دوره آموزشی:

01152211494 و 09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱(پاسخگویی 9 الی 14)

ایمیل: info@minisalon.ir

تلگرام: 09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۰ و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱

تماس 2

آدرس:

آدرس دفتر مشاوره : مازندران - چالوس - بلوار امام رضا - جنب ترمینال شهسوار - ساختمان دریا (فقط با هماهنگی قبلی)

آدرس مزرعه تحویل جوجه و نیمچه مرغ: تهران (یکروزه) و همدان(یکروزه و نیمچه)

آدرس مزرعه گوسفند چندقلوزا و شیری: همدان ، مرکز تحقیقات سازمان جهاد

آدرس آزمایشگاه تولید جنین گوسفند چندقلوزا و شیری: همدان ، مرکز تحقیقات سازمان جهاد

آدرس مزرعه الاغ شیری: فارس ، خرامه

آدرس دفتر کارگاه تولید تجهیزات مرغداری: مازندران ، بابل، جاده قدیم آمل به بابل ، خشرودپی (فقط با هماهنگی قبلی)