مرغ بومی اصلاح شده نژاد ترک یا مرغ مرندی

مرغ مرندی

 

مرغ بومی اصلاح شده نژاد ترک وجود ندارد و متاسفانه اینگونه تبلیغات بدون پشتوانه و دروغ میباشد.

طی تماسهایی که از سوی برخی علاقمندان به پرورش مرغ بومی با تیم مینی سالن برقرار شده اذعان داشتن که گروهی در شمال غرب کشور و در استان آذربایجان شرقی مدعی فروش جوجه و نیمچه مرغ بومی نژاد ترک با میانگین تخمگذاری 280 تخم در سال میباشند .

لذا به اطلاع عزیزان علاقمند به پرورش مرغ بومی تخمگذار میرساند که چیزی بعنوان مرغ نژاد ترک و با این راندمان تخمگذاری وجود نداره و متاسفانه اینگونه تبلیغات بدون پشتوانه و دروغ میباشد و مرغ هایی که با این نام عرضه میشه دو دسته ان: دسته اول مرغ دورگ گلپایگان و دسته دوم مرغ کاکلی.مرغ کاکلی صرفا زینتی بوده و هم از لحاظ وزنگیری و هم تخمگذاری بسیار ضعیف هستن.

 

 قبل از پرداختن به ادامه مبحث ، خوبه بدونید که پرورش موفق مرغ ، شامل دانستن و رعایت صدها نکته است که پرداختن به مرغ بومی اصلاح شده نژاد ترک یا مرغ مرندی، یکی از این صدها نکته هست و رعایت همه نکات در کنار هم موفقیت شما رو تضمین می کنه. در فیلم های آموزش آنلاین پرورش مرغ به همه این نکات پرداخته شده؛جهت تهیه و مشاهده این فیلم روی تصویر زیر کلیک کنید:

https://minisalon.ir/dooreh/doreh-amoozeshi.html
دوره آموزشی مرغ بومی
 

البته در استان آذربایجان شرقی مرغ مرندی وجود داره (مرغ تخمگذار اصیل ایرانی ) که در میان مرغ های ایرانی بعنوان پرتخم ترین مرغ بومی ایران (180 تخم در سال) شناخته میشه.هرچند در مقایسه با مرغ رنگی غیر ایرانی از تولید کمتری برخورداره.

 

ضمنا یادآور میشه مرغ های گردن لخت با نام ترکن (turken) شناخته میشن که ممکنه شباهت اسمی داشته باشن.مرغ های ترکن و یا گردن لخت از مرغ های تخمگذار اصیل مازندرانی هستن.

 مرغ های گردن لخت

 

این مطلب رو هم بخونید: فروش مرغ بومی تخمگذار(اصلاح نژاد شده)

 

این مطلب رو برای دوستانت بفرست

تصاویر مراکز آموزشی و دوره های مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider

خواندن 38592 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 14 خرداد 1400 22:25


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از
 شاخه های جدید و سودده کشاورزی و دامپروری و فرصت های جدید سرمایه گذاری مطلع شوید


تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما | از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما در کنار شماییم

تمامی حقوق برای وبسایت مینی سالن محفوظ میباشد | 1392 - 1400